تحقیقات بازار

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال شده در فروشگاه، محصولی را راحت پیدا نکنید و بعد از گشتن طولانی به متصدی فروشگاه پیشنهاد بدید جای محصولات را عوض کند؟ در خریدهای بعدی از اینکه به حرف شما توجه شده چه حسی داشتید؟
آیا تجربه داشتید که زمان استفاده از وسیله‌ای به این فکر کنید که کاش بسته‌بندی راحت تری داشت یا اگر در بسته بندی های خوراکی کودک از رنگ‌های جذاب‌تری استفاده شده بود شاید فرزندتان استقبال بیشتری از آن می کردند؟ همه ما روزانه هزاران مدل از این نوع موارد را تجربه می‌کنیم. اما آیا ما در همه این موارد به اینکه نظر خود را جایی بیان کنیم، فکر کرده‌ایم؟ آیا به میزان تاثیرگذاری نظر خود در کیفیت کالا و خدمات فکر کرده اید؟

در این مقاله در مورد این موضوع که چرا باید نظر خود را بیان کنیم و میزان اهمیت آن صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

چرا باید در نظرسنجی پولر شرکت کنیم؟

آیا اپلیکیشن پولر را در گوشی خود نصب دارید؟ اصلا می‌دانید پولر چه نوع اپلیکیشنی است؟ در مورد نظرسنجی‌های آن شنیدید؟ در نظرسنجی‌ها شرکت کرده‌اید؟

اشتباه نکنید، این مقاله معرفی اپلیکیشن نظرسنجی آنلاین پولر نیست. ما در این مقاله می‌خواهیم بگوییم شرکت در نظرسنجی‌ چه سودی برای شما دارد و در کل چرا بهتر است در نظرسنجی‌های پولر شرکت کنیم؟

اگر تا کنون نظرسنجی فعالی در پولر را تکمیل نکرده‌اید، توضیحات این قسمت را با دقت بیشتری بخوانید. ما در نظرسنجی‌های پولر در مورد بازخوردهای شما نسبت به محصول، بسته‌بندی، نوع تبلیغ، رنگ‌بندی، کیفیت، مقدار، قیمت، عادت خرید و مصرف شما، واکنش‌های شما نسبت به هرگونه تغییری و هر نکته‌ای که مربوط به محصول خاصی است، سوال می‌پرسیم.

سوالی که خیلی از شرکت ها در مصاحبه‌های حضوری پرسیدند و ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است که:

نظرات ما چه سودی برای شرکت‌ ها دارد؟

جواب‌هایی که شما به پرسشنامه‌ آنلاین و نظرسنجی‌های پولر می‌دهید، به شرکت تولید کننده محصول یا خدمت کمک می‌کند با نحوه تفکر و رفتار مشتریان و مخاطبان خود آشنا شود. این شناخت در ادامه به چه کار می‌آید؟ با توجه به نظرات شما متوجه می‌شوند:

  • محصولی که تولید کرده‌اند چقدر باب طبع مصرف‌کنندگان بوده است.
  • تغییری که قرار است اعمال کنند چقدر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
  • کیفیت محصول و نوع خدمت‌رسانی چه تغییراتی باید بکنند.
  • و موارد دیگری که مورد تحقیقات آنها باشد.

بدون دریافت نظرات شما، شرکت‌ها با همان راهکارهای قبلی، کسب و کار خود را ادامه می‌دهند که ممکن است با کاهش سوددهی، کاهش مشتری، افزایش ضرر و یا حتی ورشکستگی روبرو شوند. همچنین شما نیز تغییرات دلخواه خود را در کالاها و خدمات مصرفی خود هرگز مشاهده نخواهید کرد.

نظرسنجی پولر چه سودی برای پاسخ دهنده دارد؟

بیان نظراتتان در اپلکیشن پولر برای شما نیز منافعی به همراه دارد.

اول اینکه از آنجایی که نظرسنجی‌های پولر یا امتیاز پاپاسی دارند یا پول، با پول دریافتی می‌توانید در بازارچه پولر خرید کنید و با پاپاسی‌ها در قرعه‌کشی‌های ماهیانه شرکت کنید و جزو برندگان باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازارچه، قرعه‌کشی‌های پولر و دیگر امکانات پولر می‌توانید اپلیکیشن پولر را از بازار دریافت کنید و یا دیگر مقالات سایت را مطالعه فرمایید.

دوم؛ مورد مهم‌تر و ماندگارتری هست. با اعلام نظراتتان، شرکت سازنده محصول یا ارائه دهنده خدمت طبق نظر اکثریت، محصول و خدمت خود را بهبود می‌دهد و به سلیقه و نظر شما نزدیک‌تر می‌شود. قطعا بدون بیان نظراتتان، شرکت‌ها با تصور این مورد که کارهایشان مورد پسند اکثریت جامعه است، با همان روند قبلی ادامه می‌دهند.

سوم اینکه به عنوان شهروند در تصمیم‌گیری‌های محیط پیرامون خود می‌توانیم تاثیرگذار باشیم و همچنین می‌توانیم این حس خوب را با ترغیب دیگران به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقاداتشان دوچندان کنیم.

کلام آخر

در پایان مقاله، موضوعات مورد نظرتان که برای اجرای نظرسنجی در نظر دارید را با ما در شبکه‌های اجتماعی در میان بگذارید تا با کمک اپلیکیشن نظرسنجی پولر، نظر دیگر کاربران حول این موضوع را جویا شویم. 

  • digital marketing
  • ۰
  • ۰

نظرسنجی علاوه بر نکات مثبتی که دارد اگر خوب طراحی نشود ممکن است بازخورد مناسب به آن داده نشود و همچنین حتی ممکن است تعدادی از جامعه هدف خود را از دست بدیم. چرا که افراد، دیگر علاقه‌ای به ادامه همکاری با ما نخواهند داشت.

حال چه کنیم که نظرسنجی مورد استقبال افراد قرار بگیرد؟

در این مقاله ۸ نکته و راهنمایی برای بهبود نظرسنجی و طراحی مناسب آن را می‌خوانید.

 1. نظرسنجی را کوتاه بنویسید.

قانون اول این است؛ نظرسنجی باید مختصر باشد. افراد یک ساعت زمان برای شما ندارند. آنها با تمایل پرسشنامه شما را شروع می‌کنند و شما باید این تجربه را برای آنها خوشایند کنید. دلیل دیگری که باید به تعداد محدود سوالات توجه کرد این است که اکثر افراد نظرسنجی آنلاین را با موبایل خود تکمیل می‌کنند و تعداد زیاد سوالات در صفحه کوچک موبایل تا حدودی اذیت کننده است.

2. در نظرسنجی عکس قرار دهید.

اگر به سایت‌های اخبار و مقالات دقت کرده باشید، متوجه شده‌اید که نوشته‌ها شامل عکس نیز هستند. صفحه‌ای پر از نوشته چشم‌ها را خسته می‌کند. هچنین برای این که پرسشنامه شما خشک و بی روح به نظر نرسد بهتر است که از عکس استفاده کنید. حتی در بعضی موارد می توانید در مورد عکس نظرسنجی کنید.

3. بامزه باشید.

حتما دارید به این موضوع فکر می‌کنید که در نظرسنجی کسب و کارتان که بسیار هم جدی است چرا و اصلا چطور باید وجهه طنز داشته باشید! همان طور که در نکته اول قید کردیم، افراد در صورتی به سوالات نظرسنجی شما پاسخ می‌دهند که برایشان جذاب باشد. پرسشنامه استاندارد، خشک و بدون روح بسیار خسته کننده است. جداول و نوشته ها ممکن است ذهن را خسته کرده و باعث شود پاسخگو به سوالات به صورت تصادفی پاسخ دهد. شما باید با پاسخگویان ارتباط برقرار کنید. محتوای شما باید منحصر به فرد باشد و به گونه ای نوشته شود که گویی یک انسان واقعی در پشت آن قرار دارد که برای ساخت محصولات بهتر یا ارائه خدمات شگفت انگیز، نیاز به نظرات آنها دارد.

حتی بهتر آن است که توضیح مختصر و مکفی‌ای بدهید که کجا و چطور از این نظرسنجی بدست آمده استفاده می‌کنید. افراد وقتی بدانند که نظرات آنها مفید واقع می‌شود، نظرات خود را صریح‌تر و دقیق‌تر بیان می‌کنند.

۴. در طراحی صفحه نظرسنجی خلاق باشید.

زمانی که صفحه نظرسنجی شما جذاب و متفاوت باشد، بازخورد بهتری دریافت می‌کنید. لوگوی خود را در صفحه قرار دهید. از فونت‌های روان‌تر استفاده کنید. از جذابیت‌های بصری به روز استفاده کنید. 

۵. نتایج نظرسنجی را منتشر کنید.

کاملا واضح است که دریافت پاداش بلافاصله پس از نظر دادن، انگیزه اصلی برای نظردهی است. این امر باعث می‌شود بازگشت به سایت و اپلیکیشن نظرسنجی شما و بیان نظرات به عادت برای افراد تبدیل شود. همچنین اعلام نتایج در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را در جریان روند قرار می‌دهد و باعث می‌شود افراد، نظر خود را جزئی از فرایند نظرسنجی بدانند.  

۶. سوالات را دسته بندی کنید

در صورتی که سوالات شما از تعداد معمول برای یک پرسش‌نامه بیشتر است، بهتر است که دسته بندی برای سوالات خود در نظر بگیرید تا پراکندگی در سوالات باعث ایجاد خستگی برای پاسخگو نشود.

۷. زمان نظرسنجی را مشخص کنید

پیشنهاد می‌شود در ابتدای نظرسنجی زمان احتمالی برای تکمیل پرسش‌نامه را به اطلاع پاسخگویان برسانید تا ایشان بدانند چه میزان از زمان خود را باید در اختیار شما قرار دهند

۸. قبل از شروع سوالات با پاسخگویان هم‌صحبت شوید

بهتر است قبل از شروع سوالات پرسش‌نامه چند کلامی با پاسخگویان خود صحبت کنید و از همراهی ایشان تشکر کنید و هدف از انجام این نظرسنجی را به اطلاع ایشان برسانید تا این حس به پاسخگو منتقل شود که ایشان منتخب جامعه هستند و نظرشان نیز در نتیجه و هدف این نظرسنجی بسیار مهم است.

  • digital marketing